Egy vezető legfontosabb eszköze a kommunikáció. Hiszen tekintélyt parancsolónak kell lennie ahhoz, hogy képes legyen irányítani, karban tartani a cég ügyeit, a dolgozókat. Feladata, hogy megfigyeljen, rálásson olyan szervezeti hibákra, amiket csak ő képes megoldani. Attól függetlenül, hogy mekkora a baj, a vezetőnek kulcsszerepe van abban, hogy olajozottan működjenek a dolgok, megfelelő legyen a kommunikáció.
Vannak természetesen eredendően olyan vezetők, akik kiváló kommunikációs készséggel rendelkeznek. Alkalmazottaik lelkesen követik őket, ellenszegülés nélkül tartják be az utasításaikat. Gyakran népszerűek kollégáik körében, beosztottjaik körében. Ennek oka az, hogy hozzáállásával megbízható, világos helyzeteket teremtenek, ők ezáltal hatékonyabban képesek dolgozni, ezáltal aktívabban hozzájárulnak a termeléshez. Semmi sem károsabb egy cég, vállalat szempontjából, ha a vezető önkényesen, előzetes bejelentés nélkül megváltoztatja a szabályokat. Egyszer így, egyszer máshogy dönt, ezzel teljesen bizonytalanságba sodorja a munkatársait.
Ez nagyon elveheti a kedvét, motivációját az embereknek. Pedig a munkahelyi légkör nagyban befolyásolja azt, hogyan dolgozunk, milyen kedvvel megyünk be a munkahelyünkre. Azt mondják, nem mindenki születik vezetőnek. Szerencsére ez ma már tanulható, fejleszthető, ha részt veszünk olyan képzéseken, mint például a kommunikációs tréning, ahol szakszerű, sokat látott és tapasztalt szakértők segítenek nekünk abban, hogy tökéletes vezetővé váljunk, akiknek örömmel, és professzionális tudással rendelkező emberek szívesen dolgoznak.